Tjejtoaletten på krogen – en skitfråga…

Killar går på gemensam toalett på krogen. De kissar tillsammans. Det gör inte vi tjejer. Eller, vissa gör ju det. Går två eller tre samtidigt. Många undrar varför. Varför inte? Jag tillhör dem som helst går ensam, men just idag började jag fundera på detta. Varför är det så? Det är alltid en väldigt lång kö till damernas, och när några går tillsammans får man vänta jäääättelänge. Det pratas och fnissas när man kissar tillsammans. Tydligen. Till herrarnas är det sällan man ser en kö. Nu är det lite mindre komplicerat att knäppa upp en gylf och slänga fram den, jämfört med att krångla ner strumpbyxor, tajta jeans och annat som vi tjejer oftare än killar kränger på oss. Men rent krasst, varför kan inte tjejer sitta på rad? Vad är skillnaden? Inte vet jag, men i mitt fall handlar det nästan alltid om att just bara kissa, sen kan det väl finnas en separat toalett (med risk för kö…?) för den som vill göra något mer heavy. Kan eventuellt upplevas smått pinsamt att ställa sig i den kön, lite utsatt känsla sådär…”Ja här står jag. Och du vet vad jag ska göra…” Men jag lovar att tjejer skulle både kissa snabbare och snacka mindre. Vårt jämlika samhälle. Det var min problemlösnings- fundering idag.

För mindre kö till damernas på krogen. Heja!

Like This!

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Etiketter: , , , , ,

Lämna en kommentar