Mitt hjärta – landa nu…

Mitt hjärta söker. Mitt hjärta smärtar. Mitt hjärta skrattar. Mitt hjärta, mitt hjärta, mitt hjärta…

En del av mitt hjärta har tagit paus. Stuckit iväg på någon typ av upptäcksfärd. Vet inte riktigt var den befinner sig just nu. Det var ett tag sen jag fick någon statusrapport.

Jag vet att en del av mitt hjärta är hos sis. Kollar läget så att allt fungerar hyfsat. Rapporterar väl om det skulle krisa, men annars är mest där för att finnas nära.

En del av mitt hjärta är kvar här. Men beter sig smått ostrukturerat. Kan flippa och försöka styra mig mot oväntade mål. Än så länge inget katastrofläge. Men bara vetskapen om dess oberäknelighet är orovarslande. Eller spännande? Beror på hur man ser det…

En del irrar mållöst omkring. Den delen skulle det vara skönt att kunna kalla tillbaka. Sluta irra. Landa hos mig.

Landa nu.

Like This!

FaceTweet it!

Lämna en kommentar