Vinter försvinn. Sol kom och smek mig…

Jag är alldeles tom helt plötsligt. Tom och trött. Genomskinligt bortkopplad. Från verkligheten och dess annars starkt närvarande sus och äventyr. Alleles bara sådär, över en dag. Eller två. Eller tre. Så kom det bara över mig. Sänkte mig. Gjorde mig låg. Tömde mig. Alldeles.

Funderat på hur jag skulle kunna resa mig lite snabbt och smidigt. Smått omärkbart bara komma tillbaka. Till lusten. Till energin. Och till nyfikenheten.

Det finns ett svar. Men det känns långt, besvärligt långt, borta.

Ge mig sol. Sol, sol, sol. Och någon som kramar mig. För annars börjar jag gråta. När som helst. Precis här och nu. Eller i morgon. För ingenting.

En svartvit dag

FaceTweet it!

Kommentera

