Från en till två…

När du lämnar
Och jag måste också

så liten jag blir
så små blir vi

Enkelt att falla
Lätt att förgå
Men ge det en månad
Eller kanske ett år

Det tar sin tid
Från en till två
Jobbigt men så…
Flyter det på

Faller naturligt
Det blir bara så…
så som det du gör det
så blir det så

Blir en ifrån två
från stora, vi två
Just så.
Blir vi två

Olika

Olika, slutligen starka vi två
Starka, nya på vägen vi går
Hej – låt oss hitta den vägen ändå
Den vägen vi valde att inte gå

Den kanske vi tar nu ändå
När du och jag inte längre är två
Så kanske den vägen finns kvar ändå
Den vägen, vem visar den nu då?

Vem visar?
Går jag den själv nu då?
Nu,
när vi inte är två

Jag går väl den själv då…

Kommentera

