Du är här, men långt borta…

Kommer du att vara här
När jag är så ledsen att jag gråter
Finns du vid min sida
När jag måste ha en kram

Ska du väcka mig den morgonen
Och ge mig den värmen
Skänka mig lugnet
Som jag behöver då

Kommer du att vara där
och se mig djupt i ögonen
svara på mina tankar
Och bara vara där

Kommer du att vara där
Nej, det kommer du inte
Så hur mycket jag än önskar
Så är du inte här

Inte alls som jag vill att du är
Inte alls så mycket här
Så hej då, du mig så nära
Du nära och för mig så kär

Så här, så nära min kära.
Så här, långt borta men här
Nära men ändå långt borta
På något sätt ändå just här

Här hela tiden

Så här.

Så här men långt borta.
Långt borta du är.

Kommentera

