Vad då död?

Kan inte fatta
Att han är död
Han dansar ju ännu
Med glädje och glöd

Jag ser hans ögon
Jag möter hans blick
Det är som om verkligheten
Har blivit en film

Han finns här, han lever
Jag vägrar att se
Jag vägrar att fatta
Jag vill inte le

Men ändå så ler jag
Åt allt som han gav
Åt allt det så vackra
Som fanns, som han gav

För alltid kära Kalle,
För alltid med dig
För alltid med dig
Är vi.

För alltid med dig
Är jag.

2 svar to “Vad då död?”

  1. Uffe Says:

    Vilken underbar poet du är johanna, verkligen fint skrivet och blir så glad för allt fint som skrivs. mvh uffe

  2. joetzen Says:

    Tack Uffe. Jag blir glad av att du blir glad och jag är säker på att allt vi delar ger en stärkande känsla inför allt ofattbart som detta för med sig. Kram jo

Kommentera

