Blunda min vän…

Blunda min vän
Dröm bort dig en stund
Försvinn från den vardag som tröttar

Låt ljuset få vandra
Till den plats du vill
Låt själen få nytt rum att andas

Blunda min vän
Vagga dig in
i drömmen, i världen du saknar

Andas och finns där
I bilden, den din
du har där, fantastiskt du skapat

Blunda min vän
Känn allt skölja över
Sup in det vackra i bilden

Där har du det fina
Det vackra du vill
Så andas och stanna i tiden

Bli där och smaka
Dofta och va
Den tiden. Den stunden. Blir evig.

Så blunda min vän
Dröm bort dig en stund
Jag lovar, den stunden blir evig.

Blir evig och finns alltid nära.

Så nära. För evigt så nära.

Kommentera

