Jag vet att du förstår. När du går…

Kom inte så nära
Jo, kom nära ändå
Fast backa om du känner
Att allt inte stämmer så

Vad vet jag, vad händer
Vad vet jag vad som sker
Du tittar på mig och sänder
Helt obeskrivliga besked

Det gnistrar och sprakar
Men leder varthän?
Vi brinner och undrar
Vi går varsin väg

Två delade vägar
Som någonstans möts
I brinnande närvaro
Flammande skönt

Så skönt och så nära
Så här och så nu
Så bara men ändå
Så verkligen vi

Så vi två tillsammans
Som båda men ändå
Jag och du båda
Enskilda, men två

Tillsammans men inte
Saknar dig då
du går och försvinner
Du kanske förstår

Jag vet att du förstår
När du går…

Kommentera

