Särdeles vacker. Och fin.

”Din hals är vacker”
Kan min hals vara vacker?
Kan någons hals vara vacker?

Ja, så klart.
Jag har sett många vackra halsar.
Andra vackra kroppsdelar också.
Öronsnibbar. Nyckelben.
Näsor och bröstkorgar.

Men det vackraste jag sett
Vet jag inte benämningen på.
Det är nedsänkningen, den lilla dalen
Alldeles nederst på halsen
Där nyckelbenen möts
Och halsen går mot bringa

Den fina lilla skålen
Är vacker, så fin
Särskilt din. Den är fin.
Särdeles vacker. Och fin.

Ett svar to “Särdeles vacker. Och fin.”

  1. stefan ström Says:

    Ung och vacker.
    det är skönhet i det som utstrålar något som får en människa att känna
    spänning,vad finns det i det vackra som gör något så vackert en visa kan faktiskt ge svaret ibland.
    jag gillar den här dikten du skrivit, du öppnar dig för att inte hålla igen känslorna och det är vackert så.

Kommentera

