Finns här som du. Just nu.

Din doft är densamma
Som sist du var här
Hänger kvar eller återkommer
Doftar och finns, så alldeles här

Du smakar detsamma
Som då här hos mig
Då klockorna stannade
Tiden stod stilla, jag smakade dig

Jag hör vad du tänker
Du talar, jag lyssnar
Så väl, så på riktigt
Tänker och lyssnar, du tystnar

Jag kan inte säga
Ej kräva, ej fråga
Ord blir till bilder
Du går, de blir de tårar, som rinner

Salta och svåra
Randar min kind
Salta, så salta
Smärtande hårda, de värker

Brinner men vinner
Förlorar ibland
Smärtar men älskar
Trilskar men omfamnar just så som du

Finns här som du
Just nu

Kommentera

