Det blir enklare så. Vi mår bättre då…

Du hade kunnat berätta
Jag visste det nånstans ändå
Du hade besparat mig massvis med tid
och känslor jag tampades med då

Du hade kunnat berätta
Det hade varit enklare så
Om jag fått en bild av det hela
Och sluppit fundera, det kunde vara si eller så

Att rakt och ärligt förklara
Är inte alltid så lätt
Men du kunde lika gärna sagt som det var på direkten
Kanske hade jag mått bättre lite fortare då.

Tänk på det, du numera främling
Tänk på det nästa gång
Säg sanningen, våga det snälla
Vad är du rädd för? Hur illa kan det gå?

Det blir enklare så. Vi mår bättre då.

3 svar to “Det blir enklare så. Vi mår bättre då…”

  1. stefan ström Says:

    Den dikten är direkt! du sparar inte på några känslor, och det är något som jag känner igen ifrån mina texter.man är sårad övergiven av någon man älskat så mycket,livet blir lättare efter att få utlopp, just då känns det så för stunden,du har inte bara varit snuvig du har varit kreativ också
    unga och vackra Johanna som jag tycker så mycket om.
    stefan

  2. joetzen Says:

    Tack Stefan, ja, det blev en del tanktömning. Blir lätt så när man spenderar en hel helg för sig själv. Som du säger – det kommer tankar från magasinet som helt plötsligt behöver vädras. Just då i ensamheten. Bra. Viktigt att ta sig tid att andas och reflektera. Annars rusar jag ju mest och sen kommer kallduschen… /jo

  3. stefan ström Says:

    Ja vi har så mycket att samtala om Johanna.att du rusar jo det kan man väl instämma i ,på modernt språk,Auto Bahn .
    jag har själv varit där men naturen har räddat mig ,därför ser jag fram emot att du får sänka dina skuldror när du kommer och besöker mej
    i Funäsdalen på min vackra gård.

Kommentera

