Av din summering blev allt underbart…

Det är inte många som förstår
Inte många som fattar
Känslor som tar sig uttryck
i olika sammanhang

De kan först förstås
i relation till något eget
En likhet som närmar sig sakta
Sakta, men kom långt bortifrån

Det är inte alla som inser
Vad jag svamlar och yrar om
Men jag vet vem som inser och fattar
Och du vet att jag vet. Ser att du ser

Då först kommer bandet
Osynligt men starkt
En person förstår en annan
Djupt inne på riktigt, blir verkligt just där

Vi lever i olika dimensioner
Vi har alla kommit olika långt
Aldrig blir jag så varm som de gånger
Jag känner att du verligen ser vem jag är

Ser vad jag illusionerar
Känner mig nära och djupt
Förstår mina känslor och vad jag säger
Och kopplar allt samman ihop

Det är mer än jag själv gör
Trots min sammanhållna tråd någonstans
Jag vet och jag kopplar på mitt sätt
Men inte alltid så nära till hands

Lättare när någon annan förstår
Först då kan jag knyta ihop hela säcken
Först då kan jag se allting klart som ett mönster
Krångligt blir tydligt. Så enkelt. Och klart.

Av din summering blev allt underbart.

Kommentera

