Så så, men inte ändå…

Doften av dig
Minnet av din närvaro
Vi två som ett
Tillsammans ihop

Så nära och starkt
Men ändå långt borta
Just då var det allt
Men nu far away

Jag minns oss ibland
Jag minns och kan sakna
Så tänker jag vidare
Och saknar med ens inte alls

Pendlar mellan vackert och trasigt
Trasigt men vackert nånstans
Ohelt men ständigt en vandring
Mot något som inte ens fanns

Vackert men trasigt som minne
Vackert men osant helt klart
Finns där helt oförklarligt äkta
Är där men finns inte alls

Så all den saknad jag kände
Och känner ibland då och då
Är saknad av trygghet och värme
Att vara intill, lite nära som så

Jag har någon jag kan vara nära
Eller känner just så då och då
Men jag är ändå inte så nära
Som jag önskar, inte alls, ändå.

Kommentera

