Inte ensam. Bara skönt själv.

Så sitter jag här lite ensam
Eller hellre säger jag själv
Har varit så mycket mer ensam
Men då var jag inte själv

Ensam fast tillsammans
Tillsammans men ensam i det
Mitt var mitt och ditt var ditt
Vårt hade ingen existens

Så vad är då tillsammans
om man känner sig ensam i det?
Två på plats tillsammans
Men tomheten ödelägger allt

Som ett slag från en smått molning himmel
Smällen var svidande hård
Men nu har lavetten lagt sig
Jag ser det jag då aldrig såg

Nu sitter jag här lite ensam
Eller hellre säger jag själv
Har varit så mycket mer ensam
men inte tillsammans med mig.

Med mig är jag just nu tillsammans.
Inte ensam, bara skönt själv.

Ett svar to “Inte ensam. Bara skönt själv.”

  1. stefan ström Says:

    Dina dikter är som gjord för att tonsätta för mig.vilket teamwork
    johanna & stefan

Kommentera

