Vi lever, vi brinner, vi är…

När ingenting annat känns självklart
Och ingenting är som det ska
Så står du där ändå så framför mig
På riktigt och så underbar

Jag säger det till dig och menar
varenda och innersta ord
Du tittar på mig och skakar på huvudet
och svarar men är inte där

För du är någon annanstans
Nära men långt härifrån
Du vill men vill ändå inte
Så låst i din egen illusion

Vi finns, men finns ändå inte
Vi är, men på något annat sätt
Vi gör, men inte tillsammans
Vi lever, men på olika sätt

Men du ser mig, du rör mig, du är mig
Lika mycket som så aldrig förr
Du gör det utan att veta
Just det, du aldrig förstått

Att du är den finaste av alla
Så fin som just du bara är
Så vacker som vackrast i världen
Den varmaste, skönaste, ljuvaste, underbaraste…

…kärleken av alla.

2 svar to “Vi lever, vi brinner, vi är…”

  1. stefan ström Says:

    Du skriver så från hjärtat Johanna,jag bara läser den om och om igen
    du är så,du är så.ung och vacker

    • joetzen Says:

      Tack. Det som skapas i hjärtat behöver luft. Om det får andas så lägger det sig som en dimension som i vissa fall blir mer klar och påtaglig. En del kan man då lägga bakom sig. Andra ger liv till nya infallsvinklar. Några återföds. Igen, och om igen…

Kommentera

