Cash is king…

Under en relativt snabb runda i centrala Stockholm stötte jag på ungefär sex försäljare av Situation Stockholm. Det kändes som att de var fler än vanligt. Så…är det fler uteliggare eller är det fler av de som fanns som har börjat sälja tidningen? Det senare vore ju positivt. Det förstnämnda negativt.

Jag blir lika nedstämd varje gång jag blir medveten om att jag faktiskt inte har några kontanter. Finner alltid tidningen läsvärd, men det är sällan jag kan köpa den, just av nämnd anledning. Ska kanske börja se till att ha lite cash i plånkan. Kan vara trevligt när man promenerar förbi ett torgstånd också. Aldrig kan jag köpa de där blommorna jag vill eller spontaninhandla loppisprylar som jag trots allt alltid hittar, fast jag varken har plats eller behov av dem. Men jag vill ju ha – och då är kontanter av starkaste betydelse.

Cash is king. Ja. Så är det.

Kommentera

