Det är vackert nu…

Himlen är hög och ljuset är magiskt. Jag laddar om när jag lämnar byggnaden och arbetsdagen är slut. Det är en energi i luften som jag saknat så länge. Äntligen, denna lyx av välmående. Som möter upp mig just när jag nästan hade fått nog. Just när jag smått börjat dö på det där vardagliga sättet som smyger på en utan att man är medveten om det.

Som jag har längtat. Vad jag har saknat. Att få leva och vara i stället för att bara avverka och ta mig igenom. Och det bästa. Det bästa är att det ligger en lång period framför mig. Med dofter. Mängder av pånyttfödda, efterlängtade upptäckanden. Som nästan bleknats av sin avsaknad. Det är vackert igen...

Men inte riktigt.
Allt har kommit tillbaka.
Och jag älskar. Jag njuter.
Av ljuset. Igen.

Kommentera

