Melodifestivalen deltävling 3 – Heja Linda!

Tills nu har Melodifestivalen varit en stor besvikelse som har bekräftat hela diskussionen om dess negativa kurva. Men, så deltävling 3. Vi har idol-Sebastian, söta Eric Saade, coola Linda Sundblad, A-teens Sara Lumbholdt och för mig mindre intressanta Shirleys Angels, Sara Varga och Simon Forsberg (who?). Och Playtones. Sorry, från mina hemtrakter, men tyvärr, nej.

Sara Varga förvånade mig när jag såg förvisningen. Texten och låten är innerlig. Men hon når inte fram. Kanske för att hon är nervös och obekväm. Hon är söt, men sång och uttryck håller inte ihop. Jag får ingen feeling. Bara tomt.

Eric Saade är ju söt som socker, men varför mjukisbrallor? Låten var inte så stark heller tycker jag. Sara Lumbholt har extremt svajig sång och irriterande refräng. Snygg är hon dock. Av mindre betydelse när låten är så dålig. Simon Forsberg vet jag inte vem det är. Låten är traditionell och tråkig. Sebastian gillar jag. Ganska bra låt, men… eller inte? Lite den där känslan att det är något som saknas. Inte tillräckligt. Shirley’s Angels – jo, eller njae…ganska bra, men jag är trött på hennes röst. Shirleys alltså. Och den sticker ju ut och är ganska säregen. Det är lätt att dra paralleller till hennes låtar som soloartist.

Och bidragen…Fredrik Kempe är delaktig i tre av åtta bidrag. Stinker?

Eric och Sebastian till andra chansen. Sen får gärna Linda Sundblad vinna. Lucky You.

Etiketter:

Kommentera

