Tack för kaffet…

Kaffet i automaten på jobbet smakar inget vidare. Det är näst intill äckligt, men inte så illa att jag inte med min allra mest kreativa hängivelse försöker mixtra ihop något som är igångkickande och någorlunda drickbart. Mitt trick är en espresso blandat med en vanlig svart kaffe, variant extra stark. Det betyder valet tre pluppar i stället för två som är förinställd standard. Konstigt dock att när det står någon och väntar i kö så får jag dåligt samvete. Jag tycker det är jobbigt att göra två tryck. Känner att jag tar lång tid på mig och får för mig att kvinnan bakom mig anser att det är fusk. Eller att man i alla fall inte får göra så. En kopp är ok. Inte två. Var kommer det ifrån? Hur tänker jag? Inte alls antar jag.

Like This!

Etiketter: , , ,

Kommentera

