Solnedgång i Brunnsviken, middag i Gamla stan

På en filt i Brunnsviken   Bad i Brunnsviken

SolarEn alldeles underbar dag. Hälsade på Elin på Tule efter jobbet, satt i skuggan och drack en öl tillsammans med Aftonbladet. Som på beställning ringde uttråkade Fikri som var ledig från Dörren och ville hitta på något i det vackra vädret. Vips var vi i Brunnsviken där vi slappade ett par timmar mitt bland alla barn.
För en gångs skull stördes jag inte ens det minsta av ljudet, det var så uppenbart den klassiska sommarsången, tonerna av svensk badstrand. Glada, lyckliga, nakna barn.Gamla Stan

Vi följde solen tills den skymdes. Åkte hem och fräschade upp oss lite hastigt. Drack en öl och begav oss mot Gamla Stan. Jag beställde Moules Mariniere. Det vita vinet lindade in dem i en drömsk upplevelse. Det godaste jag vet. Efter havskräftor. Och hjärtmusslor. Vongole… Njöt i den ljumma, vackra Stockholmskvällen på Flyt innan den perfekta dagen faktiskt tog slut. Men idag är en ny. Alldeles underbar  och vacker sommardag i Stockholm. Trots jobb. Ljuvligt är det. Livet.

Fikri & jag   Gamla Stan



Kommentera

