Disruptive inspirerar…

Läste ett intressant inlägg på disruptive.nu och det ledde till följande funderingar:

Till förstone..? Tänk att jag aldrig har hört det uttrycket….Men jag håller absolut med – om jag visste i förväg hur stor ansträngning som kommer att krävas hade jag i flera fall backat och inte gett mig in i utmaningen. Absolut fungerar i alla fall jag på det sättet, och troligtvis många med mig. Vidare leder detta tankar till att man kanske ska satsa på områden man inte har någon erfarenhet av – då vågar man mer på ett “dum-nybörjarsätt” som kan liknas vid de våghalsade jobbsökningar i alla fall jag gjorde innan jag insåg mina begränsningar. Som ledde till andra vägar och anställningar som aldrig hade blivit verkliga om jag hade varit vuxet medveten när jag gav mig in i processen. Detta kan jag sakna i och med erfarenhet, samtidigt som tid och kunskap har gjort att jag mer kan precisera mina val i dagens läge. För egentligen vill jag ju rikta mig mot områden där jag har större kunskap och kompetens. Men där saknar jag förmågan att vara våghalsig och fritt tänkande. På grund av att jag vet för mycket runt-omkring-tjafs. Ett dilemma. Som säkert går att hantera på något sätt om man bestämmer sig för att ta fram något effektivt.

Summering: jag vill inte veta. Jag vill jobba utmed vägen och tvingas plocka fram styrka och smart tänkande utan att ha varit medveten om vissa saker från början. Då blir det oftast effektivt och träffande. Intressant inlägg. Tack.

Ett svar to “Disruptive inspirerar…”

  1. Christian Says:

    Det var ett rätt nytt utryck för Google också:
    http://www.google.se/search?source=ig&hl=sv&rlz=&=&q=Till+f%C3%B6rstone&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    No Guts, No Glory som ngn sa!

Kommentera

