Matlådans tid #2

Jag är så urbota trött på matlåda. På grund av vissa omständigheter (vi kan kalla det ”mellan inkomster”…) har jag varit tvungen att ha en tråkig låda med mig till jobbet varje dag i en hel mååånad.

Det är jättelänge och jag är nu totalt utsvulten. Inte på näring. På tillfredsställelse.

Det räcker med att gå till kylskåpet och plocka fram den förbannade lådan för att känna att hela lunchen lika gärna kunde skippats. För det mesta har det ändå funkat något så när, men känslan av saknad infinner sig nästan innan jag har tagit sista tuggan. Och ett par gånger har innehållet varit så trist att jag inte ens ätit hälften. Matlåda är det absolut osexigaste, avtändande, livsdödande, inspirationshotande,  sorgeframkallande ångestspiller som finns.

Fy fan för matlåda.

Kommentera

