Vackert men vill inte detta…

Vaknade en minut innan klockan skulle ringa. Märkligt. 06.14 och jag vaknade av mig själv. Tur var det eftersom jag upptäckte att jag ännu en gång hade glömt att sätta alarmet. Har hänt förut, jag missar sista steget – att spara tiden jag har knappat in…Mycket osmart. Nu kom jag upp i alla fall, och det var ett vackert fönster som mötte min trötta blick. Kallt. Vet inte riktigt hur, men förstod en timma senare att det handlade om ca -20. Vackert alltså, men totalsabbad kollektivtrafik. Enligt DN har någon liknande situation inte inträffat de senaste 10 åren.  Men det var en fördel att åka buss alltså – tunnelbanorna över mark var helt avstängda. Kom alltså fint till jobbet i alla fall. Men klumpen i magen och trycket i mitt hjärta saboterar denna dag. Jag vill verkligen inte detta. Vill inte.

Utsikt i tidig morgon

Kommentera

