Var ska jag efterjobba med Sammi?

Nu är arbetsveckan slut och jag ska möta upp Sammi för lite efterjobb. Vart ska vi gå, då? Drar mig in mot stan så får vi se…nu ringde visst M, som dissade mig tidigare genom att avstyra vår vinkväll för att hon hade dubbelbokat…

Nu kunde hon i alla fall efter att ha valt bort ett vernissage (bra där!) så då blir det Anchor. Det var längesen så varför inte? Alternativet var Sammis förslag Metro och dit vill vi inte!

Det blir inte någon finöl som på fotot nedan. Då drog vi till belgisk bar och drack stark Kwak från glas utan fot i träställning. Yammi! I dag blir det veckans 50cl-flaska på hårdrocksklubb. Inte illa det heller. Egentligen är jag sugen på vin, men det går bara inte att dricka på Anchor. Hela stället är så mycket rock och det är ju inte så att jag smälter in och blir osynlig som jag är…dricker jag då vin så blir jag verkligen en uddis. Fast det är klart, det kan ju vara trevligt att sticka ut ibland. Inte i dag. Inte på Anchor just i dag.

Sammi

Kommentera

