Gran Canaria – jag stannade

Oj, det var så längesen jag skrev. Skulle vara har två veckor pa semester. Min syster fyllde 30 och hon bor här. Fick erbjudande om att stanna och jobba lite extra på en restaurang som ar svenskägd. Jag körde på det, och nu åker jag hem i slutet av oktober i stället.

Jag fich chansen att ta del av syrrans liv med 2-åriga Neo. Helt underbart. I kväll har jag varit barnvakt för första gången – det gick bra, men han vägrade äta något annat an snacks, oliver och choklad. Somnade runt 23 och undrade fortfarande var mamma o pappa var. ”Kommer snart” var min återkommande kommentar – och han köpte den.

Har byggt tågräls, lekt med lego, ritat teckningar…men mest av allt dansat och lyssnat pa Mora Träsk.  Mer motion än jag fàtt på länge…

Dessa veckor har varit fantastiska. Saknar verkligen syster i mitt liv hemma. Jobbar lite på krogen, men det känns mer som förlängd semester anyway.

Kommer att skriva mer…

Hörs!!

Jag och älsklingarna Neo & syster Lisa

Jag och älsklingarna Neo & syster Lisa

Kommentera

